دیدگاه
مورد پذیرش حکما و متکلمان
شیعه در این موضوع، پذیرش عمومیت قضا و قدر الهی در عین پذیرش اختیار انسان و تأثیر اراده و قدرت او در افعال اختیاری است: قضا و قدر شامل تمام پدیدههای موجود در جهان هستی است و هیچ پدیدهای را از آن گریزی نیست، خواه این پدیده فعل انسان باشد و خواه دیگر حوادث زمینی و آسمانی... زیرا با توجه به این که قضا و قدر به مراتب علم الهی و ارادۀ پیشین و گستردۀ خدا بازگشت میکند، عمومیت و گستردگی آن بدیهی است ولی هرگز مایۀ سلب اختیار و آزادی انسان نخواهد بود
با توجه به مسائل یادشده، سؤال اساسی در اینجا چگونگی سازگار بودن عقیده به عمومیت قضا و قدر با عقیده به اختیار انسان است.
منبع : http://fa.mobile.wikishia.net/index.php/قضا_و_قدر
ديدگاه شیعه در مورد قضا و قدر...
ما را در سایت ديدگاه شیعه در مورد قضا و قدر دنبال می کنید
برچسب : نویسنده : qazaqadar بازدید : 241 تاريخ : پنجشنبه 12 ارديبهشت 1398 ساعت: 19:43